«Фізичні вправи можуть замінити безліч ліків,                                                                              але жодні ліки в світі не можуть замінити фізичні вправи».                                                                                                                                                        Альфред де Мюссе


Вплив занять фізичними вправами на основні  функції й системи організму

   Відомо, що рухи є основним стимулятором життєдіяльності організму. Ще давньогрецький філософ Аристотель писав:        «Життя вимагає руху».

    За допомогою фізичних вправ можна впливати на різноманітні частини тіла, системи та органи. Хлопці та дівчата, які регулярно займаються фізичними вправами, краще ростуть, кістки та зв’язки  в них міцніші, краще розвинені м'язи,  більш треноване серце, а життєва ємність легенів більша, ніж в учнів, які ігнорують спорт.

    Під впливом фізкультурних занять відбуваються значні зміни в організмі школярів, підвищується їхня стійкість до різноманітних несприятливих факторів навколишнього середовища.

   Учні, які займаються фізичними вправами, мають нормальну масу тіла, гарну статуру, вони спритні, сильні, швидкі, гнучкі, витривалі.

    Особливо для учнів є вправи, на розвиток витривалості. Сприяючи збільшенню резервів серцево-судинної та дихальної системи, вони покращують кровообіг, зміцнюють серцевий м'яз, нормалізують тиск крові, знижують вміст холестерину в крові, зменшують ризик серцево-судинних захворювань. Внаслідок активізації черевного дихання фізичні вправи покращують роботу черевних органів. Фізичні тренування оптимізують функціональний стан організму, підвищують працездатність і сприяють розвитку розумових здібностей.

      Фізичне виховання – важливий засіб фізичного, соціального та духовного розвитку учнівської молоді

  Основною метою навчального предмета «Фізична культура» є формування стійкої мотивації щодо збереження свого здоров'я, фізичного розвитку та фізичної підготовки.

   Гармонійний розвиток природних здібностей та сили волі може бути забезпечений лише заняттями фізичною культурою і здоровим способом життя. Основна мета навчального предмета

«Фізична культура» досягається завдяки формуванню загальних уявлень про фізичну культуру, її значення в житті людини, розширенню рухового досвіду й вдосконаленню навичок рухових дій.

    Використання здобутих умінь у повсякденній діяльності та спортивних іграх розширює функціональні можливості організму. Виконання фізичних вправ – один з головних чинників здорового способу життя.

    Всі люди народжуються з різними природними здібностями, але гармонійно розвинута людина достатньою мірою сильна, спритна, гнучка, витривала. Розвинути названі фізичні якості можна, перш за все, ведучи здоровий спосіб життя й цілеспрямовано займаючись спеціальними фізичними вправами. Тому основна задача кожного учня полягає в тому, щоб знайти свій індивідуальний режим тренувань. Учитель допоможе скласти індивідуальну програму фізкультурно-оздоровчих занять, де вказується завдання занять, фізичні вправи, послідовність їх виконання, кількість повторень, інтервали відпочинку, засоби самоконтролю, відмітки про виконання завдання.

      Способи організації учнів на уроці фізичної культури

   Вибір певного способу організації учнів під час виконання рухів залежить від педагогічних завдань уроку, ступеня засвоєння ними цього руху, його складності, наявності фізкультурного інвентарю та обладнання, а також місця проведення занять.

   Виділяють три способи організації учнів на заняттях:

  1. фронтальний;
  2. груповий;
  3. індивідуальний.

Індивідуальний спосіб передбачає отримання одним учнем власного рухового завдання. Цей спосіб застосовується епізодично, здебільшого під час роботи зі школярами, що деякий час були відсутні на уроках або ослаблені після перенесення хвороб.

Такі діти через недостатню фізичну підготовленість не можуть працювати у повну силу в складі групи.

    Також такий підхід є доцільним на початковій стадії формування рухової навички, коли учні ознайомлюються з новим рухом, і під час виконання вправ, що потребують страховки (лазіння по гімнастичній стінці, вправи на гімнастичній колоді або стрибки через гімнастичного козла тощо).

   Різновидом індивідуального способу є виконання вправ за викликом учителя з метою уточнення окремих елементів рухової дії (найбільш вправний учень виконує, а інші спостерігають за ним).

   Під час застосування цього способу моторна щільність фізкультурного заняття найбільш низька. Однак індивідуальна робота з учнями повинна здійснюватися за будь-якого способу ведення занять.

   Фізична культура допомагає керувати емоціями

   Кожен із нас по-своєму сприймає те, що відбувається навколо нас, і по-різному реагує в залежності від свого стану. Вони відображають наше ставлення до того, що ми сприймаємо і переживаємо. Фізична культура є надійним засобом, що допомагає керувати емоціями. Яскравий доказ цього – видатні українські спортсмени.

 

   Емоції та почуття поділяються на позитивні й негативні. До позитивних емоцій належать радість, задоволення, приємний подив, інтерес тощо. Позитивні емоції викликають посмішку, добре ставлення до інших, приплив енергії, бажання зробити щось добре – а загалом сприяють зміцненню здоров'я. До негативних емоцій відносяться страх, обурення, гнів, роздратування. Люди, які займаються спортом, уміють наперекір своїм емоціям досягати поставленої мети і, таким чином, змінювати негативні почуття на позитивні. Для збереження здоров'я намагайтесь уникати негативних емоцій і вчіться керувати ними. Розгнівана і збуджена людина втрачає контроль над собою і може вдатися до поганих вчинків. Вченими доведено, що один із найкращих засобів боротьби з негативними емоціями і зняття нервового напруження – заняття фізичною культурою і спортом.


Проблема, над якою працює вчитель:

«Корекційні вправи на уроках фізичної культури, спрямовані на розвиток фізичних якостей»

 

(Виховання в учнів свідомого ставлення до власного здоров'я як найвищої соціальної цінності, формування основ здорового способу життя, збереження та зміцнення здоров'я, оволодіння навичками безпечної поведінки для особистого здоров'я та здоров’я оточуючих.)

        У спеціальній загальноосвітній школі інтенсивної педагогічної корекції заняття фізичною культурою мають свою специфіку, обумовлені затримкою психічного, а часто і фізичного розвитку учнів. Суть специфіки полягає в тому, що загальні завдання  фізичного виховання вирішуються у поєднанні з корекційними завданнями шляхом подолання або ослаблення відхилень у фізичному і психічному розвитку школярів. Фізичний стан і рухові можливості учня значною мірою визначають його дієздатність, у нормалізації загального розвитку.

     Змістом занять з фізичного виховання є в основному рухові дії у вигляді фізичних вправ. Виконуючи такі вправи, учні оволодівають руховими вміннями і пов’язаними з ними знаннями, розвивають свої фізичні можливості і психічні функції. Від характеру фізичних вправ і методики їх застосування залежить корекційно-розвиваючий потенціал фізичного виховання. Його результативність визначається загальним впливом на удосконалення функціональної діяльності всіх систем організму дитини і поліпшенням його адаптаційних можливостей, а також спрямованим впливом на корекцію психічних процесів і нервово - м'язових механізмів з метою нормалізації їх розвитку.

       Програма для 5-9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів інтенсивної педагогічної корекції (для дітей із затримкою психічного розвитку)

 

За допомогою цієї програми вирішуються такі взаємопов’язані завдання:

-         зміцнення здоров'я, нормалізація розвитку, загартування, підвищення працездатності учнів;

-         виховання у школярів загальнолюдських моральних цінностей, формування понять про те, що турбота про своє здоров'я є не тільки особиста справа, а громадських обов’язок;

-         виховання потреби в систематичних заняттях фізичними вправами, прагнення до фізичного вдосконалення, фізичної і психологічної готовності до праці;

-         набуття необхідних знань в галузі гігієни, медицини, фізичної культури і спорту;

-         формування життєво важливих рухових умінь і навичок, застосування їх у різних за складністю умовах;

-         розвиток рухових властивостей.

     На уроці я впроваджую: загальнорозвиваючі вправи, дихальні і коригуючі вправи, засоби розвитку дрібної моторики, рівноваги, ритму, здібності до просторово-часових диференціацій, ігри, елементи легкої атлетики. Особлива увага спрямована на використання сенситивних періодів розвитку основних рухових якостей і включення в програму спеціальних вправ, направлених на виправлення психомоторних порушень, які мають підлітки із ЗПР.

         Фізичне виховання учнів передбачає систему занять фізичними вправами у формі щоденних фізкультурно-оздоровчих заходів в режимі дня, трьох уроків фізичної культури на тиждень та двох уроків музичної ритміки у підготовчих класах, по одному 5-8 класах, позакласної фізкультурно-масової роботи, загальношкільних фізкультурно-масових і спортивних заходів. Проведення спортивно-масових та фізично-оздоровчих заходів у навчальному закладі.

 

Заходи в режимі дня

 

Ранково-гігієнічна гімнастика

Комплекси загальнорозвиваючих вправ.

Фізкультурні хвилинки під час уроків

Комплекси з загальнорозвиваючих вправ.

Урок з фізичної культури

За планом

Урок ритміки

За планом

Фізичні вправи і рухливі ігри на великих перервах

Рухливі ігри. вправи на нестандартних приладах тощо.

Додаткова година з фіз. Виховання або ЛФК

За планом

Щоденні фізкультурні заняття в групах подовженого дня.

Загально розвиваючі вправи, виконання домашніх завдань з фізичної культури.

Позакласні фізкультурні години  (гурток, тренування)

За планом

Фізкультурні паузи під час виконання домашніх завдань.

Комплекси з загальнорозвиваючих вправ.

Щоденні самостійні фізкультурні заняття.

Індивідуальний підбір впав

Вечірня прогулянка

 

 

 

Ранкову гімнастику, ігри та вправи на перервах та в групах подовженого дня, як правило, проводять на відкритому повітрі (взимку – з урахуванням температурних режимів, які відповідають гігієнічним нормам конкретної території). Систематичне проведення фізкультурно-оздоровчих заходів у режимі дня є необхідною умовою оптимального насичення руховою активністю повсякденного розпорядку життя учнів і їх всебічного розвитку і зміцнення здоров'я, підвищення фізичної і розумової працездатності, забезпечення системного корекційного впливу.

Урокам «фізичної культури», які є основною формою фізичного виховання у загальноосвітній школі, приділяють найважливіші вимоги:

-         забезпечення диференційованого підходу до учнів з урахуванням стану здоров'я, фізичного розвитку, статі і рухової підготовленості учнів;

-         -досягнення високої моторної щільності, динамічності, емоційності, освітньої та інструктивної спрямованості навчальних занять;  

-         формування в учнів умінь і навичок самостійних занять фізичною культурою.

    Завдання для самостійного виконання вправ учні одержують на уроці. Їх зміст спрямований на розвиток фізичних якостей, повторення найпростіших рухових дій, засвоєних на уроках. Перевірка виконання домашніх завдань здійснюється систематично.

         Корекційно спрямоване навантаження, виховання і розвиток учнів на уроках фізичної культури та забезпечення взаємозв’язку уроків та інших форм фізичного виховання досягається шляхом реалізації дидактико-методичних положень. Суть цих положень така.

   1. Уроки фізкультури передусім спрямовуються на сприяння загальному фізичному розвитку і зміцненню здоров'я учнів. У плануванні навчального матеріалу, структурі та методиці уроків передбачається взаємозв’язок навчання, виховання, розвитку і корекції. Зокрема,  поєднується виконання загально розвиваючих і спеціальних вправ з метою корекції відхилень у фізичному розвитку або у розвитку моторики, властивих учням певного віку. Наприклад, спеціальні вправи для розвитку рухів пальців рук, вправи для формування уміння виконувати рухові дії за словом учителя використовують у молодших класах; вправи для формування вміння самостійно організувати і проводити спортивні ігри.

    2. Пізнавальні особливості учнів зумовлюють те, що корекційний ефект занять фізкультурою значною мірою визначається впливом на сенсорний і розумовий компоненти рухової сфери. У зв’язку з цим широко використовуємо вправи, виконання яких стимулює учнів до пізнання власних рухів, диференціювання їх напрямку, амплітуди, швидкості, м’язового зусилля. До таких належать кидання у вертикальну і горизонтальну ціль, вправи з великими і малими м’ячами, вправи в рівновазі, рухливі та спортивні ігри, що вимагають точності рухів.

    3. У процесі уроків фізкультури корекційно-розвиваючий вплив на учнів здійснюється у поєднанні сформованих рухових умінь, навичок і розвитком рухових властивостей, необхідних для навчання, праці, життя. Це передбачає проведення заняття так, щоб сформовані елементарні рухи включалися у цілісні дії, багаторазове виконання яких забезпечує формування  навичок життєво важливих рухів і розвиток основних властивостей – сили, швидкості, витривалості, гнучкості, координаційних здібностей.

 

      У програмному матеріалі для уроків фізичної культури вчитель зазначає, які рухові властивості необхідно розвивати насамперед. На кожний урок планують вправи на розвиток рухових властивостей. Вони добираються вчителем з урахуванням вікових можливостей  учнів та умов проведення занять. Вивчений програмний матеріал систематично повторюють в наступних класах. Обсяг спеціальних і підготовчих вправ з віком збільшується і в 5-9-х класах становить не менше половини уроку. Під час проведення уроків використовуються в програмі і рухливі народні ігри. В усіх класах учитель добирає їх самостійно.

Ігри з елементами загально розвиваючих вправ

«М'яч – сусідові», «Вудка», «Знайди предмет», «Совонька», «Заборонений рух», «Палиця що падає»

Корекційні ігри

«Слухай сигнал», «День і ніч», «Хто підходив», «Відгадай по голосу», «Риба, птах, звір», «Море хвилюється», «На штучній доріжці»

Ігри та естафети в процесі бігу

«До своїх прапорців», «Кіт і миша», «Лисиця і курчата», «у ведмедя у бору», «дзвоник на урок», «Хто швидше», «Рибалка», «Коники», «Зайці»

Ігри та естафети в процесі навчання стрибкам

«Горобчики стрибунчики», «Стрибки по купинах», «Естафети зі стрибками», «Зайчик у городі», «Естафета зі стрибками навприсядки», «Зустрічна естафета зі скакалкою», «Бій півнів», «Стрибки з м'ячем»

Ігри та естафети з м'ячем

«М'яч – ведучому». «М'яч у сітку», «Перекидання м’ячів», «М'яч – середньому», «Передача м'яча з ведінням», «М'яч по землі», «М'яч у повітрі», «Захист фортеці», «Земля, вода, вогонь, повітря», «Влучення у мішень», «Хто ділі і швидше», «Качки і мисливці»

У розділі програмного матеріалу «Основи знань» наведено загальні теоретичні положення про значення фізичної культури, вплив занять фізичними вправами на організм, виховання особистості школяра, методику самостійних занять та ін.. Крім того, під час навчання рухових умінь і навичок,  розвитку фізичних властивостей, підготовки до виконання навчальних нормативів, домашніх завдань учитель повідомляє учням про руховий режим, поведінку та правила безпеки, додаткові спеціальні дані, які сприяють кращому, свідомому засвоєнню навчального матеріалу.

 

         Якість навчального процесу значною мірою залежить від правильного його планування. Обов'язковими документами планування навчального процесу з фізичної культури  є календарний план  на півріччя та план-конспект кожного уроку.

ЗРАЗОК - Розподіл навчального часу на різні види програмного матеріалу уроків фізичної культури (сітка годин)

Види програмного матеріалу

 

5-й

 

6-й

 

7-й

 

8-й

 

9-й

«Основи занять»

У процесі уроків

Легка атлетика

 

10

10

12-

7 -

Футбол

 

17

17

17-

12 -

Спортивні ігри (баскетбол, волейбол)

 

11

11

11-

7 -

Гімнастика

 

10

10

9-

7 -

Кросова, лижна, або ковзанярська підготовка

 

 

 

 * -

    *  -

Додаткова година з фіз. вих.(легка атлетика, футбол, ЛФК)

-

-

-

-

17 –

Всього

 

 

 

 

 

 

 

        Успішність з предмету «Фізична культура» визначається рівнем виконання навчальних нормативів, повнотою набутих знань, міцністю засвоєння рухових навичок і вмінням виконувати доступні фізичні вправи. Учням, віднесеним за станом здоров'я до підготовчої медичної групи, оцінка успішності виставляється на загальних підставах, за винятком виконання навчальних нормативів у видах фізичних вправ, які їм протипоказані. Школярі, які за станом здоров'я віднесені до спеціальної медичної групи і займаються за спеціальними програмами, на уроках фізичної культури оцінюються за формою: «зараховано» або «не зараховано».

ЗРАЗОК - Якість засвоєння учнями програми з фізичної культури.

Рівень оцінювання

Класи

 

 

2

3

4

5

6-a

6-б

7

8-а

8-б

9-а

9-б

всього

Низький

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Достатній

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середній

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Високий

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

85

ЗРАЗОК - Групи здоров'я по класам 

Група з фізкультури

Класи

 

 

2

3

4

5

6-а

6-б

7

8-а

8-б

9-а

9-б

всього

Основна

 

 

 

 

 

3

3

5

7

4

5

4

 31

Підготовча

 

 

 

 

 

4

3

4

1

2

4

2

20 

Спеціальна

 

-

-

-

-

1

-

-

-

-

-

1

 2

Звільнені

 

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

Всього учнів станом на

1.09.20-- н.р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

85

 

 

      Під час проведення уроків, позакласної фізкультурно-оздоровчої і спортивної роботи в школі, вчителі дотримуються рекомендацій Міністерства освіти України №1/9-487 від 19 листопада 1992 року.

        Уроки фізичної культури проводяться в основному на відкритому повітрі. Це сприяє загартуванню організму учнів, профілактиці захворювань, підвищує результативність занять фізичною культурою, дає можливість вчителеві використати широкий арсенал засобів і методів навчання, виховання і розвитку школярів. Такі заняття ставлять більш високі вимоги до їх організації, дозування навантаження, дотримання заходів безпеки. Тому під час проведення занять  вчителі фізичного виховання  суворо дотримуються  встановлених санітарно-гігієнічних вимог і правил безпеки.

Інструкції з правил безпеки

В журналах зБЖД

 

Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і заходах освіти

 

Вступний інструктаж з безпеки життєдіяльності

 

Первинний інструктаж з безпеки життєдіяльності

 

Позаплановий інструктаж

 

Цільовий інструктаж

 

З ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ ГІМНАСТИКОЮ ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

З ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ ЛЕГКОЮ АТЛЕТИКОЮ

 

З ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗАНЯТЬ У СПОРТИВНОМУ ЗАЛІ ТА НА СПОРТИВНИХ МАЙДАНЧИКАХ

 

З ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ ТУРИЗМОМ ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

З ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ ПЛАВАННЯМ ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

З ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ СПОРТИВНО-МАСОВИХ ЗАХОДІВ У НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

 

З ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ ЛИЖНОЮ ПІДГОТОВКОЮ (КАТАННЯ НА КОВЗАНАХ) ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

З ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ

 

З ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ СПОРТИВНИМИ ІГРАМИ

 

Посадова інструкція вчителя фізкультури

 

        Уроки фізичної культури, позакласна фізкультурно-оздоровча і спортивна робота проводяться тільки з використанням справного спортивного інвентарю та обладнання. Використовуються нестандартні приладами і тренажерами лише тоді, коли вони відповідають вимогам техніки безпеки.

        При нормальному температурному режимі, який визначається місцевими органами  охорони здоров'я, в теплий період учні на уроках фізичної культури займаються в спортивному одязі та взутті, яким забезпечені на 100%. Взимку – в одязі, який відповідає температурним умовам регіону. З дозволу вчителя фізичної культури учні можуть займатися в одязі, відмінному від інших.  Учні спеціальної медичної групи, а також тимчасово звільнені від занять фізичною культурою,  мають бути на уроках у відповідній формі та взутті і виконувати спеціальні вправи та завдання вчителя.

Стан фізкультурно-спортивної бази школи.

Навчально-матеріальна база.

 

1.Спортивні майданчики (футбольне та міні футбольне поле; баскетбольна,  волейбольна, тенісна площадки; ігрові та дитячі майданчики)

2.Спортивний зал (шведські стінки; гімнастичні лави, колода, мати, перекладина, кільця, необхідний гімнастичний інвентар; комплекти флорболу та лижного спорядження;  ковзани; футбольні, баскетбольні, волейбольні м’ячі)

3.Тренажерний зал (велотренажери, бігова доріжка, «орбітрек», силовий тренажер; тенісні столи; боксерський набір)

4.Кабінет муз-ритміки (гімнастичні лави,опорна перекладина, необхідний гімнастичний інвентар; музичне спорядження) 

5.Ігрова зала (ігрові, гімнастичні стінки; спортивні приладдя, ігри)

6.Пристосоване місце для плавання.

 

                . Спортивна база:        

Наявність спортивних споруд

Кількість

Загальна площа, кв.м

 

 

Спортивні майданчики:

Футбольне поле. (85-45)

1

3825

-

 

Міні-футбольне поле. (42-22)

1

924

-

 

Піщане футбольне поле. (20-10)

1

200

-

 

Баскетбольна площадка (20-10)

2

400

-

 

Волейбольна площадка (20-10)

3

600

-

 

Тенісна площадка (20-10)

1

200

-

 

Дитяча площадка (80-60)

1

4800

-

 

Шахове поле (5-5)

1

25

-

 

Площадка з гімнастичним обладнанням

 (10-5), (20-10), (20-10), (10-10)

4

550

-

 

Легкоатлетичні доріжки, стрибкова яма

(300-3), (50-5)

1

1150

-

 

Спортивні зали:

Спортивна зала  (19-12)

1

228

-

 

Приміщення для занять фізичною культурою і спортом

Тренажерна зала. (12-8)

1

96

-

 

Кабінет музичної ритміки. (16-8)

1

128

-

 

Ігрова кімната. (12-8)

1

96

-

 

Наявність басейнів:

Пристосоване місце для плавання. (30-15)

1

450

-

 

 

 

8. Навчально-методична робота в навчальному закладі:

Наявність комп’ютерної бази даних фізичної підготовленості вихованців

Впровадження нових педагогічних технологій, інноваційних підходів (коротка характеристика)

Наявність авторських програм, якими керується педагогічний колектив по організації фізичного виховання

 

Наявність комп’ютерного класу,  де діти займаються теоретичною підготовкою.

 «Інноваційний урок футболу, в школі із ЗПР»

 

9. Медичне обслуговування в закладі:

Наявність

медичного кабінету

Наявність

лікаря

Наявність медичної сестри

Оснащення медичного кабінету (фізіотерапевтичним обладнанням)

Наявність

фахівця з (ЛФК)

Паспорт

(листок)

здоров’я

Книга медичного обстеження

 

4

1

1

є

є

є

є

 

12. Секційна та гурткова робота в школі:
 Інструкторські години (види спорту): настільний теніс, дартс, шашки, шахи, футбол (міні-футбол, фут-зал), баскетбол, волейбол, флорбол, легкоатлетична підготовка, фізична підготовка, лижна та ковзанярська підготовки.

ЗРАЗОК - ГРАФІК РОБОТИ ІНСТРУКТОРА З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА ГУРТКІВ ШКОЛИ

Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П'ятниця

Субота

13.45 – 14.30

(5-7кл)

Теніс / дартс / шахи / шашки

14.00 – 14.45

(5-7кл.)

13.45 – 14.30

(5-7кл)

Теніс/дартс / шахи/шашки

 

13.45 – 14.30

(5-7кл)

Теніс / дартс / шах / шашки

14.00 – 14.45

(5-7кл.)

 

14.00 – 14.45

(5-7кл.)

13.45 – 14.30

(5-7кл)

Теніс / дартс / шахи/шашки

14.00 – 14.45

(5-7кл.)

14.30 – 15.15

(5-7кл) Футбол

Легк/атлет

14.45– 15.30

(5-7кл.)

Волейбол

баскетбол

14.30 – 15.15

(5-7кл) Футбол

Легк/атлет

 

14.30 – 15.15

(5-7кл) Футбол

Легк/атлет

14.45– 15.30

(5-7кл.)

Волейбол

баскетбол

14.30 – 15.15

(5-7кл)

Футбол

Легк/атлет

14.45– 15.30

(5-7кл.)

Волейбол

баскетбол

14.30 – 15.15

(5-7кл) Футбол

Легк/атлет

14.45– 15.30

(5-7кл.)

Волейбол

баскетбол

15.15 – 16.00

(8-9кл.) Футбол

Легк/атлет

15.30–16.15

(8-9кл.)

Волейбол

баскетбол

15.15 – 16.00

(8-9кл.) Футбол

Легк/атлет

 

15.15 – 16.00

(8-9кл.) Футбол

Легк/атлет

15.30–16.15

(8-9кл.) Волейбол

баскетбол

15.15 – 16.00

(8-9кл.) Футбол

Легк/атлет

15.30–16.15

(8-9кл.) Волейбол

баскетбол

15.15 – 16.00

(8-9кл.) Футбол

Легк/атлет

15.30–16.15

(8-9кл.) Волейбол

баскетбол

16.00 – 16.45

(8-9кл.)

Теніс / дартс / шахи / шашки

 

16.00 – 16.45

(8-9кл.)

Теніс / дартс / шахи/ шашки

16.00 -16.45

(5-7кл.)

Волейбол

баскетбол

16.00 – 16.45

Додаткова година ф/к 9А

 

16.00 – 16.45

(8-9кл.)

Теніс / дартс / шахи/шашки

 

16.00 – 16.45

Додаткова година ф/к 9Б

 

17.00-

(2-

-17.45

-5кл.)

 

16.45 - 17.30

17.00-

(2-

-17.45

-5кл.)

 

 

 

 

 

 

 

17.30 - 18.15

 

 

 

Кучков І.В.

Середа О.С.

Сидоров Д.Ф.

     

         Зміст позакласних форм фізичного виховання: заняття учнів у гуртках фізичної культури, спортивних секціях, групах загальної фізичної підготовки. Зміст занять у різних формах позакласної роботи визначається  з урахуванням віку школярів за групами класів. Для спортивних секцій матеріал із ЗФП є єдиним. Зі спеціальної фізичної підготовки він представлений у програмі окремо з основних видів спорту. Кількість спортивних секцій і гуртків  за пропозицією вчителя фізичної культури визначається адміністрацією школи. Обов'язкові документи планування та обліку позакласної роботи в школі: річний план фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів, положення про внутрішньошкільні змагання, журнал обліку роботи спортивних гуртків та спортивних секцій.

ЗНЗ І-ступеня (1-4-й класи ) Види заходів і змагань

«Олімпійський тиждень»

1-4-й класи

Один раз у рік

«День здоров'я і фізичної культури»

1-4-й класи

Один раз у рік

«Веселі старти»

1-4-й класи

Один раз у рік

«Козацькі забави»

1-4-й класи

Один раз у рік

Змагання з Л/А кросу

1-4-й класи

Один раз у рік

Змагання з Л/А чотириборства

1-4-й класи

Один раз у рік

 

ЗНЗ ІІ- ступеня (5-9-й класи ) Види заходів і змагань

«Олімпійський тиждень»

5-9-й класи

Один раз у рік

«День здоров'я і фізичної культури»

5-9-й класи

Один раз у рік

«Шкіряний м'яч»

5-9-й класи

Один раз у рік

Старти надій

5-7-й класи

Один раз у рік

Змагання з Л/А кросу

5-9-й класи

Один раз у рік

Змагання з «дартсу»

7-9-й класи

Один раз у рік

Змагання з «волейболу»

7-9-й класи

Один раз у рік

Змагання з міні-футболу (хлопці, дівчата)

5-9-й класи

Один раз у рік

Змагання з шашок

7-9-й класи

Один раз у рік

Змагання з настільного тенісу

7-9-й класи

Один раз у рік

Змагання з перетягування канату

8-9-й класи

Один раз у рік

Змагання з баскетболу (хлопці, дівчата)

7-9-й класи

Один раз у рік

Лижні гонки

5-9-й класи

Один раз у рік

Змагання з шахів

7-9-й класи

Один раз у рік

«Козацькі забави»

5-9-й класи

Один раз у рік

Змагання з Л/А чотириборства

5-9-й класи

Один раз у рік

Легка атлетика

5-9-й класи

Один раз у рік

Змагання в класі, між класами, районні, обласні, товариські

 

Протягом року

Зміст загальноосвітніх змагань, фізкультурних свят.

Мета цих заходів – пропаганда фізичної культури і спорту серед учнів, батьків, учителів, залучення всіх школярів до систематичних занять фізичними вправами, підбиття підсумків фізкультурно-оздоровчої і спортивної роботи, активний відпочинок, виховання на традиціях  української національної фізичної культури.

         Зміст внутрішньошкільних змагань подано за групами класів, щоб під час проведення цих заходів усією школою водночас в їхній програмі передбачався матеріал, що відповідає певним віковим групам. Основи внутрішньошкільних змагань має бути зміст дитячих ігор та окремих видів спорту. Змагання проводяться відповідно до вимог діючих положень і правил.

         Результативність позакласних форм фізичного виховання, фізкультурно-оздоровчої і спортивної роботи забезпечується спільними зусиллями заступника директора з виховної роботи, інструктора з фізичної культури, вчителів фізичної культури, класних керівників та вихователів, широким залученням фізкультурного активу учнів, спортсменів. Необхідною умовою ефективності цієї роботи є дієвість зв’язків шкільного колективу фізичної культури з іншими громадськими дитячими організаціями під педагогічним керівництвом учителів, відповідно до Положення про шкільний колектив фізичної культури. Загальне керівництво і контроль за організацію занять забезпечується директором школи та його заступником.


При наявності методичного та спортивного куточка, висвітлюється спортивне життя школи.

 

І. Стенд «СПОРТИВНЕ ЖИТТЯ ШКОЛИ»

1.Поетапна сітка змагань:

I-й етап – змагання у класах; (графічний екран успіхів і досягнень учня, класу)

II-й етап -  змагання команд класів на першість школи;

III-й етап-районні змагання збірних команд шкіл 

IV-й етап-обласні змагання збірних команд

    шкіл-інтернатів.

2. шкільний план спортивно-масових заходів.

3.Календар обласної та районної спартакіади

4.Таблиця рекордів школи.

5. Історія розвитку видів спорту.

6. Сьогодні на уроці.

7. Грамоти та фото збірних команд школи.


ІІ. Стенд «Спортивне життя школи»

    Турнірна таблиця шкільної спартакіади.

    Фото кращих спортсмені школи.

 Спортивні досягнення (дипломи та грамоти).


СТЕНД: "НАШІ СПОРТИВНІ ДОСЯГНЕННЯ"


ІІІ. Стенд «ОЛІМПІЙСЬКА Україна»

Символіка олімпійських ігор

Олімпійська Україна

Олімпійські чемпіони незалежної України

Олімпійці Сумщини


IV.  Олімпійський куточок.  -   (олімпійські чемпіони України)


 

V.  Куточок (здоров'я) з охорони праці та безпеки життєдіяльності.


Кабінет-музей фізкультурно-спортивної тематики.


Заходи із залученням видатних спортсменів

фото - 1. легендарний футболіст Крістіан Керембе (ChristianKarembeu) – володар Кубку світу, переможець двох Ліг Чемпіонів в складі мадридського «Реалу».

ФОТО - 2. учні правдинської школи-інтернат та Петрова Олена юріївна — українська біатлоністка. Заслужений майстер спорту України. Срібна призерка Зимових Олімпійських ігор 1998 року в Нагано. Голова Сумського обласного відділення НОК України.

ФОТО - 3.  П’ятикратний чемпіон світу з «гирьового спорту» - Сінянський Сергій Олексійович

тренер спеціальої Олімпійської жіночої збірної України з футболу 2014року - Середа Олексій Сергійович

ФОТО - 4. Душков Валерій Олексійович- старший тренер футбольного клубу «ТАВРІЯ» м.Сімферополь, навчався в школі з 1964 по 1966 роки.

 


Тож якщо у тебе поганий настрій – бери  м’яч або скакалку і гайда до друзів.

 

Пограєте, поспілкуєтеся – і де й дінуться смуток і нудьга.